En vecka

Idag är det en milstolpe på min nedräkning. Det är precis en vecka kvar tills jag far iväg, en ynka liten vecka. Sju korta dagar. Det är lite sjukt!

Allt är på riktigt nu, det kommer hända. Jag ska verkligen flytta,  jag ska flytta låååångt bort. Om sju dagar är det min tur! Vid denna tiden lär jag ligga nerbäddad i min nya säng.

Så många saker kommer hända. Ny familj, ny miljö, nya människor, nya utmaningar, nya möjligheter, nya saker att upptäcka. Allt detta kommer påverka mig, och jag kommer få sätta mitt fotavtryck där nere. Det kommer bli så annorlunda för alla, inte bara för mig. För min familj blir det annorlunda, för hostfamiljen blir det annorlunda med en ny människa. Det kommer bli andra bullar för oss alla. Förhoppningsvis kommer det bli bra för alla, jag ser inga hinder alls! Bara massa möjligheter och tillfällen att växa som människa.

image

Som jag sagt innan kommer detta bara att bli bra. Inget kommer till att kunna stoppa mig, jag ska göra mitt bästa.

Jag kommer sakna min familj och alla omkring, men det kommer gå bra med alla saker som finns idag. Problemen finns bara i fall man väljer att se det som problem. Det finns inga problem här. Jag jobbar sällan med problem.
Just därför ser jag fram emot detta så sjukt mycket, jag ser bara mina möjligheter.

Känslorna som bubblar inombords går inte att beskriva. Vi kan inte prata om fjärilar i magen, det är snarare en flaska bubbel på nyår innan tolvslaget inombords.

image

Lämna en kommentar